Viser opslag med etiketten yfuudveksling. Vis alle opslag
Viser opslag med etiketten yfuudveksling. Vis alle opslag

fredag, august 16, 2013

Turen herover, skolen osv.

Jeg har ikke fået blogger siden jeg kom herover, men har haft travlt med ting til skolen, rundt og se jacksonville, fl og været på Hollywood Camp med min host sister. Dette indlæg bliver langt, men kommer til at fortælle om mit ophold indtil videre.

Rejsen herover.
Jeg tog til lufthavnen 3:30 am med min familie, hvorefter vi fik sagt farvel til hinanden. Jeg græd ikke, men var utrolig spændt på at komme afsted. Jeg rejste sammen med en masse andre skønne yfu'er til USA. Desværre havde jeg overvægt, så måtte lige af med 1300 kroner, så jeg kunne få alt med herover. Rejsen fra Danmark til Chicago gik rigtigt godt. I Chicago blev jeg desværre væk fra, de andre med fandt dem tilsidst igen, inden jeg gik til mig gate. Jeg sad sammen med en sød pige ved navn karoline, som jeg allerede havde mødt til infodagen. Vi snakkede frem om tilbage om vores udveksling år osv. Mit fly var forsinket og blev yderligere forsinket, da vi sad i flyet. Da jeg landede i jacksonville var jeg utrolig træt, men også spændt på at møde min værtsfamilie. De stod med et stort dansk flag, så jeg kunne kende dem. Jeg fik min baggage og derefter kørte vi hjem mod til huset. Jeg så mig omkring i huset og derefter gik jeg iseng, da jeg var meget træt efter den lange flyvetur. 

Værtsfamilien. 
Jeg har fået en rigtigt sød værtsfamilie, som gør alt for at jeg får det godt. Vi bor i "det nye jacksonville", hvor husene og butikkerne er ret "nye". 

Skolen. 
Skolen jeg skal gå på hedder first coast High school og er en rigtig stor skole med 2034 studerende. Jeg har fået mit skema, som jeg idag hvad over på skolen og få lavet lidt om på. Så det nye skema kommer til at hedde: spansk 1(2), fotografering 2, tema sport 2, matematik 2, kemi, geografi og engelsk.  

Sport 
Jeg skal spille fodbold i en klub kaldet fc jacksonville og starter meget snart. Til vinter hvor min skole tilbyder fodbold, vil jeg prøve at komme på deres hold, hvis jeg ikke er blevet for glad for at gå i klubben.

Hvad jeg har set de sidste par dage. 
Jeg har lavet en masse ting siden jeg kom til jacksonville, som festival, market, shopping, set jacksonville, mødt noget at værtsfamiliens familie, været på skolen et par gange, set stranden, været med grace på Hollywood Camp og en masse andre ting, som jeg løbende vil skrive om.


mandag, august 05, 2013

Bedste afskedsgave nogensinde!

Fik den bedste afskedsgave nogensinde, af min bedste veninde Line. Hun havde simpelhen lavet det fineste brev til mig og i en ramme sat et billed af os to. Jeg har selvfølgelig taget, både brevet og billedet med til USA. Jeg rejser forresten imorgen tidlig kl. 06, til København med min familie, hvor vi skal hygge os om dagen, inden jeg rejser mod USA om natten. Jeg fik også nogle fine gaver af min familie, da vi holdte afskedsmiddag for mig. Jeg havde slet ikke tænkt på at jeg ville få gaver og penge, når jeg skulle til USA. 

mandag, juli 29, 2013

En uge og to dage tilbage i DK


 En uge og to dage tilbage i DK før jeg rejser til Jacksonville, FL. Det er utrolig underligt at man har glæder sig til dette her i snart to år og nu er dagen snart kommet, til man rejser afsted. Jeg begynder at snakke mere og mere med min familie, især over facebook, hvor de har fået deres venner til at skrive en hilsen til mig, billeder af Grace og hilsen fra hende, hvor hun siger hun ikke kan vente til jeg kommer. 

Ugen herop til er utrolig hektisk, jeg er ikke begyndet at pakke endnu, men jeg skriver lister med hvad jeg skal have med osv. Min bror flytter på fredag, hvor vi skal hjælpe ham med at flytte hele weekenden. Fredag skal jeg med Line og Amanda (hun skal også på udveksling), på shopping i Aarhus. Det bliver utrolig hyggeligt. Jeg rejser forresten allerede om tirsdagen, til københavn, sammen med min familie, da det er der jeg skal rejse fra om onsdagen.